Fashion Team

Ansiktsbehandling + hudvårdsregim

Kategori: Frisyrer, smink, hudvård osv

Idag har jag varit på ansiktsbehandling på Optimal Skincare och det hamnar i alla fall på topp10-listan över det bästa jag gjort i hela mitt liv. Så skönt! Fick ligga inbäddad i en massa varma täcken och handdukar och bli ompysslad i en timma och en kvart ungefär. Heeeelt underbart verkligen. Min mamma har gått dit ett tag nu och verkligen fått helt fantastisk hy så jag visste att Julietta som hon heter var bra. Men hon kan uppenbarligen hur mycket som helst på området! Fick reda på en massa saker om min hy och många bra tips och instruktioner. Och så sa hon att jag hade ärvt min mammas hy vilket ju känns betryggande då den är så himla bra. :)
 
Julietta konstaterade att jag har en väldigt känslig men normal hy (fast med lite blandhy då min hud är något fetare i T-zonen) som just nu fullkomligt vråååålar efter fukt. Fick däremot beröm flera gånger för min huds struktur - inte alltid man får en sådan komplimang! ;)
 
Fick köpt med mig en hel hudvårdsregim dessutom som ska räcka i ett halvår. Och så fick jag ett läppglans och en svart ögonskugga (som tydligen är jättebra till sotning!) som tillhörde diverse olika erbjudanden.
 
 
(OK det här kan bli grymt tråkigt för er läsare att ta sig igenom men jag tänker att det är bra att skriva ned allt någonstans så jag inte glömmer bort något!)
 
Morgon och kväll ska jag applicera i följande ordning:
Rengöringsmjölk, skölj av, torka torrt med papper
Ansiktsvatten
Serum
Crème + Ögoncrème
 
Mängden ansiktscrème ska vara lika stor som en ärta, mängden ögoncrème som ett vetekorn, ett pumptryck för serum och ett pumptryck för ansiktsmjölken.
 
Peeling skulle jag ta't lugnt med - max en gång varannan vecka och då måste jag bearbeta kornen mellan händerna först och bara badda på så att jag inte river i huden. Sedan ska den verka i 10 minuter har jag för mig.
 
Ansiktsmasken kan jag sova med och ögoncrèmen kan också användas som mask.
 
Är inte helt säker men eventuellt kunde jag skippa ansiktsmjölen när jag duschat. Fast vet inte riktigt. Ansiktsvattnet kunde jag däremot spraya på lite när som under dagen.
 
Och eftersom jag ändå har så bra hy, "räcker" det att jag gör en ansiktsbehandling varannan eller var tredje månad. Helt klart värt - alltså åååh.
 

Kommentarer

  • Emma Veronica säger:

    Åh, är det Matis Reponse Jeunesse Climatis Climatic Protection Balm? Hade den hela förra vintern, älskar den!

    Svar: yep yep. Har funkat bra hittills på min kruttorra hy. :) Coolt att du skriver till mig förresten: Du är ju min idol.
    Bambi

    2013-01-24 | 16:55:24
    Bloggadress: http://www.beautyshambles.com

Kommentera inlägget här: