Team Gym

Kvällens gymnastikträning

Kategori: Truppgymnastik (TeamGym)

Ganska så nyss hemkommen efter dagens gymnastikträning. Vi hade himla otur med bussarna och fick vänta i ca 20 minuter. Men men - äntligen hemma!
 
 
Idag började vi med uppvärmning, piruetter och några längor med olika hopp till fristående. Därefter blev det sidostationer med olika övningar för att köra bakåt på tumbling (övningar för rondat och salto). Vi körde även fullt ut på tumblinget lite senare under träningen och jag körde ett antal rondat-flickis-sträcksalto men alla saltos blev låga och de blev helt enkelt inte så bra som de borde. Avslutade med en variant på idioten med inslag av armhävningar, situps och sittande benlyft. De andra i mitt lag var grymma. Själv.... ja, själv var jag sämst. Om vi hade ett försprång när jag började så var vi i regel sist när jag var klar.
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon blir det friståendeträning och styrka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: