Team Gym

Dagens gymnastikträning

Kategori: Truppgymnastik (TeamGym)

Idag körde vi dubbla till grop och jag fick även övat på några dubbel halv till grop. Känns la sådär. De är liksom inte så uppseendeväckande, mina dubbla. Inte för låga men inte heller höga, inte jättesnabba. Bara helt OK till grop typ.
 
Och så övade vi på frivoltsöppning på tumbling och jag tragglade med min sträckta frivoltsöppning som jag har bestämt att jag ska lära mig den här terminen. Fick instruktioner från tusen håll och ja, jo, den blev nog bättre faktiskt. Men har mycket kvar att jobba på.
 
ÅÅÅH, det känns lite jobbigt faktiskt! Som att jag inte kommer någon vart. Vill bli så himla bra men kroppen har inte fattat det än.
 
Det är i alla fall en skön känsla att knappt kunna vänta till måndag bara för att det är träning igen då. Har så fruktnsvärt kul på gymnastikträningarna. Däremot har det blivit lite dåligt med promenader och styrketräning utöver gymnastiken! Det får bli ändring på det nu till veckan som kommer.
 
FÖRDELAR MED ATT TRÄNA I LAG, #1
Man behöver aldrig ta med sig vattenflaska utan kan förlita sig på att någon annan har, hehe. Innan när jag tränade cheerleading hade jag alltid med mig en 1,5-litersflaska fylld med vatten som alla såklart fick ta av. Nu har jag istället satt i system att inte ta med mig någonting alls och dricker istället alltid upp Karins vatten eller ibland Sabinas. Himla praktiskt att kunna gå till träningen utan väska! ;)
 
Avslutar med en bild och ett cheesy fitspo-citat. (Men jag gillar ju sån't!)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: